Diete in alaptare


Dieta pentru alaptare, benefica pentru mama, dar si pentru bebelus Dieta pentru alaptare, benefica pentru mama, dar si pentru bebelus Catena Ultima actualizare: 17 iunie Odată ce ai început să alăptezi, trebui să știi că ai nevoi nutriționale speciale.

diete in alaptare

Ca să poți produce laptele de care bebelușul tău are nevoie zilnic, trebuie să te hrănești sănătos și suficient.

Deși probabil ai rămas cu kilograme în plus după naștere, nu este indicat să începi o dietă de slăbit.

Dieta de slabire in perioada alaptarii In teorie, suna extrem de bine toate sfaturile nutritionistilor, intens propagate prin toate mediile existente. Sfaturi, de altfel, extrem de evidente: sport plus dieta egal silueta. Numai ca ce facem cand suntem proaspete mame, cu un nou nascut care ne acapareaza intreaga existenta si constatam ca suntem departe de formele dorite? Toate mamele stiu cat de dificil este sa te ocupi de bebelus si sa mai gasesti timp, intre un alaptat, un schimbat de scutec si o repriza de colici, sa va mai ganditi si la voi. Iata insa si beneficiile pe care alaptarea le ofera conform doamnei doctor Corina Chisu, medic primar obstetrica-ginecologie, Centrul Medical Medsana : "1.

Diete in alaptare orice caz, alăptarea favorizează procesul de slăbire. Întrucât nevoile energetice ale organismului au rămas crescute din timpul sarcinii, în perioada cât alăptezi este recomandat să ai trei mese consistente pe zi și o gustare după-amiaza pentru a-ți asigura energia necesară.

Dezvoltarea ochilor şi creierului bebeluşului, pentru aptitudinile lingvistice. Două porţii pe săptămână echivalentul a două conserve mici de ton sau sardele. Iaurt Calciu Dezvoltarea sănătoasă a dinţilor, a sistemului osos, nervos, muscular, a inimii. Una sau două porţii zilnic o porţie: un borcan de iaurt, o cană cu lapte, două felii de brânză sau caşcaval.

Gustarea va trebui să conțină o sursă de proteine animale șuncă presată, iaurt, brânză, lapteînsoțită de fructe sau de alimente care conțin amidon pâine, diete in alaptare, cereale. În dieta unei mămici care alăptează trebuie să se regăsească: Lactate — 4 porții zilnic, care să îți asigure aportul de calciu necesar producerii laptelui și proteine de bună calitate; Carnepește, ouă — o porție din unul dintre aceste alimente, consumată la prânz și la diete in alaptare, îți asigură necesarul de proteine de calitate, de minerale și vitamine.

Este foarte important să-ți satisfaci necesarul de fier, al cărui nivel scade simțitor în timpul nașterii. În acest scop, consumă carne roșie, ficat de pui, leguminoase.

diete in alaptare

Carența de fier duce la instalarea oboselii; Carbohidrați — în dieta din timpul alăptării este indicat să alternezi carbohidrații complecși pâine integrală, linte, năut, cereale integraleorez brun cu cei rafinați pâine albă, paste, orez albal căror consum îți va asigura vitaminele în special pe cele din complexul B și fibrele de care are nevoie organismul.

Per total, trebuie să domine carbohidrații complecși.

diete in alaptare

Legume și fructe — porții zilnic. Variază tipurile de fructe și legume pentru a profita la maximum de beneficiile pe diete in alaptare le aduc organismului vitaminele, mineralele și oligoelementele pe care le conțin; Grăsimi nesaturate — acestea îmbogățesc compoziția laptelui matern cu acizi grași nesaturați, care au un rol structural fundamental în formarea celulelor nervoase ale bebelușului. Ele se găsesc în peștele gras somon, macrou, sardine și în diete in alaptare vegetale de măsline, de rapiță, de nuci, de soia.

Consumă pește gras de două ori pe săptămână și una-două linguri de ulei pe zi. Alimente pe care să le eviți Când alăptezi este recomandat să eviți sau să reduci cât de mult poți următoarele alimente: Zahăr ul, conținut de dulciuri, diete in alaptare de patiserie, cerealele cu ciocolată, întrucât poate determina creșterea ponderală a mamei; Excesul de sare — și nu este vorba doar despre sarea de masă, ci și despre cea ascunsă în mezeluri, cârnați, anumite brânzeturi, mâncărurile gătite din comerț — dăunează bunei funcționări a sistemului cardiovascular; Atenție la consumul de ceai verde și cafea.

diete in alaptare

Nu este necesar să renunți în totalitate la aceste băuturi, specialiștii considerând că 2 cești pe zi nu sunt dăunătoare; Este important să știi că alcoolul și tutunul sunt strict interzise în perioada în care îți alăptezi micuțul. În schimb, poți face abuz de apă: cel puțin 2 litri de apă pe zi sunt obligatorii.

diete in alaptare